2016. október 25., kedd

Spenótos gnocchi

Tegnap megtréfált az internet, mert úgy kezdődött a gnocchirecept, ahogy olvashatjátok: végy 400 gramm krumplit, 4 tojást... és 150 gramm lisztet. Én vettem az első kettőt spenóttal behelyettesítve, aztán olyan híg lett, hogy még nem állhattam meg itt, folytatni kellett - bár nokedlinek végülis ki lehet szaggatni feleennyi liszttel is.
Összesen 250+440+108, vagyis közel 800 gramm liszt került bele, azért ennyiféle, mert így volt otthon, szóval behelyettesíthető bármilyen tk. lisztre az összes, végezetül pedig egy kis útifűmaghéj rántotta össze a tésztát, szóval szerintem a fele mennyiségekkel dolgozzatok! :)

spenótos gnocchi80Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
spenót400 gr400160Lidl, Spar, DIY
tojás4 db160házi
kölesliszt250 gr900225Pingvin patika
tk. búzaliszt / DW zero440 gr30090Lidl / Diéta webshop
árpaliszt108 gr100Herbaház
útifűmaghéj1 evőkanál600060Pingvin patika
jódmentes só1 teáskanál
adag10795

Szóval a hozzávalókat összedagasztottam, ez így már jó (gépet inkább lenémítani!!):




Ezután kígyót formázok egy-egy tenyérnyi gombócból, és lisztezett vágódeszkán felvágom. Végül szintén lisztezett villával szétlapítom.



Végül forró, sós vízben kifőzöm.

Mivel nem a teljes tésztát főztem ki, így csak saccolni tudom a szénhidrát, és kalóriaértékét a végleges gnocchinak. A kifőzetlen tészta adatai viszont a következők:

100 grammban 225 kalória és 37 gramm szénhidrát van.
Ha 70 grammot főzöl ki magadnak, az 25,93 gramm, így az ebédbe belefér még más is.

Én ma gombás milánói szósszal hoztam, recept a blogon.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése