2016. április 13., szerda

Mángoldtekercs 175 Ft / adag

Hoztam egy példát arra, miért nem vagyok híve a havi előre megtervezett menünek.
Akcióvadászat következtében tojást 20 Ft-ért, sonkát féláron vettem, és a hűtőben is volt még fetasajt és tejföl, amit mindenképp szerettem volna felhasználni. Mivel spenótot ettünk hétvégén, a kertben levő friss mángoldból nem szívesen készítettem volna ismét főzeléket.
Spenótból és sóskából is elkészíthető a recept.

A fenti hozzávalókból a következő étel született:


A baloldaliba tejföl és fetasajt is került, a jobb oldaliba csak sonka és parmezán.

mángoldtekercs175,0Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
mángold (friss)1 lábasnyi0DIY
tojás6 db120Lidl
kókuszzsír50 gr100050Internetpatika
tejföl1 doboz80Spar
sonka100 gr175Spar
parmezán25 gr5000125DIY
fetasajt100 gr1500150Spar
adag4700

1) A mángoldot forró vízzel leöntöttem és kevés vízben megpároltam, majd aprítógépben összevágtam.
2) A tojásokat szétválasztottam. A fehérjét sóval habbá vertem, a sárgáját olvasztott kókuszzsírral összekevertem. A sárgájából készült krémhez adtam hozzá először a mángoldot, majd a fehérjét is. 
3) A sütőben szilikonon szétterítettem a masszát (nem lesz egy centi vastag), majd 180 fokon megsütöttem. Hagytam kihűlni.
4) A tölteléket eloszlattam benne: egyik részére sonkát, tejfölt, fetasajtot és parmezánt tettem, a másikra sonkát és parmezánt. A szilikon lap segítségével feltekertem. A széleknél kell csak vigyázni, ahol vékonyabb a tészta.
5) Másfél-két centi széles csigákra vágtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése