2016. április 11., hétfő

Babos ételek 200 Ft / adag alatt

Húsvétról még mindig maradt sonka (angol szalonna), így szerettem volna azt felhasználni.
Megint a nagy 8 literes lábasban készítettem tartalmas bablevest, ezt esszük ma ebédre. Mivel jó sok megmaradt belőle, így chilis bab lett a maradékból. Nem szeretem a csípős ételeket, így a fűszerezésen változtattam.

bableves815,0Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
sonka350 grhúsvéti maradék
kolbász150 gr240hentes
lilahagyma3 db400150Penny
vöröshagyma 1 db20030Penny
sárgarépa0,75 kg200150Penny
zeller1 db350245Penny
száraz fehér bab0,5 kg480Penny
babérlevélDIY
petrezselyemDIY
lestyánDIY
adag1815

1) Beáztattam a babot.
2) A sonkát megpirítottam, a zsírján megdinszteltem a hagymát, majd sorra kerültek bele a zöldségek, ahogy pucoltam őket: zeller, sárgarépa, végül az előre beáztatott (!) bab.
3) A kolbászt nagyobb darabokban tette bele, hogy könnyen ki lehessen merni a levesből.
4) A fűszereket szilikon tokban tettem hozzá, hogy csak az ízüket vegye át az étel, és alig gyöngyözve főztem 3 órát, hogy összeérjenek az ízek.
5) Megvárom, amíg szép lassan kihűl magától. A tetején összegyűlő fölösleges zsírréteget leveszem, és úgy teszem el az ételtartókba.



chilimentes chilis bab187,0Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
lilahagya3 db40048Penny
darált comb500 gr1000500hentes
főtt bablevesből
főtt zöldségeklevesből
"tavaszi zöldségkeverék"450 gr200Lidl
ínyenc házifűszer, só, harissa, pirospaprikaDIY
adag4748
1) A hagymát megdinszteltem.
2) Fehérre sütöttem a húst, megsóztam.
3) Először a mirelit zöldséget pároltam vele össze kis bablevest is felhasználva, majd amikor elfőtte az összes levét, a levesből maradt zöldségek kerültek bele.
4) Végül újonnan készült fűszerkeverékkel ízesítettem, receptje délután!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése