2016. március 21., hétfő

Zöldbabfőzelék köleses csirkemellfalatkákkal 365 Ft / adag

Ha tetszik a recept, kérlek, kedveld facebook oldalunkat! olcsó és egészséges

Hízékony alkat lévén sajnos lételemem a fogyókúra, hiába figyelek arra általában, hogy sportoljak és egészségesen táplálkozzak, rögtön meglátszik rajtam minden kisiklás. Őszintén szólva mostanában úgy is alakult, hogy inkább a kihágások lettek rendszeresek, nem a spinningek... :)
Elhatároztam, változtatok ezeken a tarthatatlan állapotokon, így a továbbiakban alakbarát ételreceptekre számíthattok tőlem. Sajnos nagy kedvenceim a tejtermékek, de azokat is igyekszem most minimalizálni a mindennapokban, így reggeli-alternatívákra is bőven hozok majd példákat.

Régebben évente kétszer léböjtkúrát tartottam. Nagyon sikeresek voltak, vissza se híztam a leadott kilókat az egészséges táplálkozásnak köszönhetően, de senkinek nem ajánlom őket. Nemcsak a testet, a lelket is kifacsarja.

Szerencsére a kolléganőkkel nagyon összetartunk ebben. Egyedül nem biztos, hogy képes lennék fogyókúrázni, kell hozzá a társas támogatás. Így együtt vágunk neki.

A mai ebédünk a következő volt:

zöldbabfőzelék köleses csirkemell-falatkákkal364,5Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
fagyasztott zöldbab1 kg400400Lidl
lilahagyma1-1 db24048Spar
kókuszzsír1 evőkanál100030Internetpatika
alaplé + víz0,5 l + 0,5 lDIY
1 evőkanál
rozmaring2 evőkanálDIY
tökmagliszt25 gr1400350Internetpatika
csirkemell330 gr1499494,67Coop
köles50 gr62531,25Internetpatika
tojás1 db40házi
1 teáskanál
repceolaj0,5 dl (formázáshoz)80064Herbaház
adag41458

A legidőtakarékosabb eljárás a következő sorrendet követi: 
1) 50 gr kölest kis sóval dupla vízben megfőztem.
2) Kivettem a mélyhűtőből egy doboz alaplét, és meleg vízbe állítottam, hogy könnyen kicsusszanjon a tartóból.
3) Mindkét lilahagymát megpucoltam és aprítógépben feldaraboltam. 
4) A hagyma felét kókuszzsíron megdinszteltem, az alaplét hozzáadtam és felolvasztottam. Ez után került csak bele a zöldbab. Annyi víz kell hozzá, hogy épp ne lepje el teljesen. Mivel nem használunk habarást, így óvatosan kell mérni a vizet. Ha szárított rozmaringot használunk, most adjuk hozzá, a frisset elég a legvégén.
5) Amikor a zöldbab megfőtt, egy részét, kb. egy bögrényit kivettem belőle, összeturmixold és ehhez kevertem hozzá a tökmaglisztet. Az így kapott masszát használtam habarásként. Kész is a főzelék, most sózd utána, ha kell még bele.
6) Nekem két edényem van az aprítógéphez, így összeállítottam a húsgombócot a "habarás" elkészítése előtt, amíg megfőtt a főzelék.
Az aprítóban összedaráltam a csirkemellet és beleütöttem a tojást, megsóztam. Ezek elegyítése után már fakanállal dolgoztam, hozzáadtam a főtt kölest és a hagymát. Ez a fasírtnál hígabb lesz, így olajos kézzel lehet belőle golyókat formázni.
7) A húsgombócokat előmelegített  sütőben 200 fokon 20 percig sütöttem.



A kép hidegen készült. Az önmagával sűrített főzelékek jellemzője, hogy kiválik belőle kissé a víz, felmelegítve azonban krémesre keverhető a szaftja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése