2016. március 29., kedd

Tavaszi sütemények olcsón és egészségesen

Ha tetszik a recept, kérlek, kedveld facebook oldalunkat! olcsó és egészséges

A húsvéti sütiinváziót igyekeztem egészségesen megoldani, ráadásul úgy, hogy semmi ne vesszen kárba.

Készítettem sárga túrót, a lecsepegett tejből clafoutis-t, a kompót levéből pedig gyümölcszselét.
A répatorta a húsvét elengedhetetlen kelléke, gluténmentesen készült, egy része tejtermék nélkül, de a vendégeknek krémesen szolgáltuk fel.


A sárga túró receptjét Limara oldaláról vettem.
A felforralt tejbe belekevertem a vaníliát, az édesítőt, a mazsolát, végül a tojásokat, és folyamatos keverés mellett megvártam, amíg betúrósodik a massza. Egy konyharuhával bélelt szűrőben összenyomkodtam és hagytam lecsepegni.

sárga túró110,3Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
házi tej1 l160160házi
tojás10 db400házi
DW édesítő3 evőkanál3240162Internetpatika
csipet0
mazsola50 gr120060Spar
darált vanília1 teáskanál100DIY
adag8882

Mivel a várt tejsavó helyett szép tej maradt utána, nem hagytam veszni, clafoutis lett belőle:
itt találjátok a receptet.


A kompót levéből készült zselét a natúr répatortához tálaltam. A nagy részét befedtem krémmel, amit pedig én ettem, félretettem.

répatorta138,2Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
répa180 gr20036Lidl
darált dió90 grDIY
rizsliszt200 gr700140Internetpatika
BIO citromleve, héja900112,5Lidl
sütőporfél zacskó20Lidl
édesítő DW 1:450 gr3240162Internetpatika
csipet só
fahéj2 teáskanál20Spar
szerecsendió1 teáskanál70Spar
tojás3 db120házi
kókuszzsír100 gr1000100Internetpatika
tejföl2 doboz180Lidl
BIO citromhéjaegész citrom ára112,5Lidl
édesítő DW 1:42 evőkanál32,4Internetpatika
adag81105

A répatortába került a mélyhűtőben várakozó, karácsonyról maradt dióból is, de nem kötelező használni. Zsiradékot többet is elvisel(ne) a tészta, de tekintettel arra, hogy 800 kalória körül mozog 100 gr vaj vagy kókuszzsír, minimálisra csökkentettem a mértékét. Mikor a tésztához még kellett volna kevés nedves hozzávaló, vízzel pótoltam fel, hogy folyós masszát kapjak. Almalekvárral és tejjel is lehet csalni. Amivel viszont nem szabad, az a bio citrom! A vegyszereket, amikkel azért kezelik a déli gyümölcsöket, hogy az út során ne rohadjanak el, nem lehet lemosni, mert a héjukban felszívódik. Ne etessük méreggel a családot! A Lidlben elérhető áron lehet kapni bio citromot.

A száraz és a nedves hozzávalókat külön-külön összekeverem, majd a kettőt vegyítem végül, elég egy kanállal összekeverni és kész is. Most még a tejfölhöz is csak villát használtam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése