2016. március 3., csütörtök

Dhal, indiai vöröslencse főzelék 142 Ft / adag

Ha tetszik a recept, kérlek, kedveld facebook oldalunkat! olcsó és egészséges

Az egyetlen lencse, amit nem kell áztatni, hanem azonnal felhasználható, az a vörös lencse, így ő a lencsék adu ásza, mindig van otthon belőle egy zacskóval.
(Kétfélét lehet kapni: egészben és félbe vágva árulják, utóbbi teljesen szétfő pár perc alatt, nem is szeretem emiatt annyira.)

A recept Steiner Kristóftól származik, de kétszer annyi lencsét felhasználva is úgy csíp ez a fűszerezés, mint ahogy a kis Macaulay Culkint csípte az arcszesz a Reszkessetek betörőkben.
Ha túl csípősre sikerül valami, magyar lévén tejföllel semlegesítem. :)

dhal141,6ár/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
kókuszzsír1 evőkanál100030Internetpatika
vöröslencse (Ecofood)500 gr1176588Internetpatika
vöröshagyma1 db20020Lidl
fokhagyma1 gerezd1500DIY
gyömbér1 cm hosszú150030Lidl
1 evőkanál1000
babérlevél2 dbDIY
churry, garam masala, kurkuma, bors, őrölt köményfél-fél teáskanál40
adag5708

1) A naankenyér tésztáját összegyúrtam, ezúttal tk. tönköly- és kendermagliszt elegyéből.
2) A vörös- és fokhagymát, valamint a gyömbért megpucoltam és az aprítóban összevágtam.
3) Kókuszzsíron megpirítottam ezeket. Azért nem olívaolajat használtam, mert az extra szűz olívaolajat nem erre találták ki, többet ártasz vele az egészségednek, mint használsz, ha sütésnél alkalmazod. Bolond divatnak gondolom.
4) Kis vizet ráöntöttem, amíg a fűszereket beleszórtam. 
5) A vöröslencsét belekevertem, vízzel felöntöttem és levettem alatta a lángot takarékra, hogy fedő alatt szépen magába szívja a kb. másfél liter vizet. Nagyon hamar megvan, figyelj rá!
6) Amíg összeállt a dhal, hamar sütöttem ki naankenyeret.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése